ولایتمداران عاشورایی
ولایتمداری با شعور عاشورایی راهی به سوی خدا...

[ دو شنبه 27 دی 1395 ] [ 9:19 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

[ دو شنبه 27 دی 1395 ] [ 9:18 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

[ دو شنبه 27 دی 1395 ] [ 9:17 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

 

[ دو شنبه 27 دی 1395 ] [ 9:16 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

[ دو شنبه 27 دی 1395 ] [ 9:4 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

در یکی از مراکز اسلامی لندن عمرش را گذاشته بود روی این کار تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد . راننده بقیه پول را که برمی گرداند ۲۰ سنت اضافه تر می دهد

می گفت :چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه !

آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی

گذشت و به مقصد رسیدیم

موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم

پرسیدم بابت چی ؟

گفت می خواستم فردا بیایم مرکز شما و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم

وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم 

با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید بیایم، 

فردا خدمت برسم

تعریف می کرد : تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش به من دست داد 

...من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می فروختم

منبع : جام نیوز

[ دو شنبه 27 دی 1395 ] [ 8:57 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

یابقیة الله...

روزی هزار بار دلت راشکسته ام
بیخود به انتظار وصالت نشسته ام
هربار این تویی که رسیدی و در زدی
هربار این منم که در خانه بسته ام


موضوعات مرتبط: صاحب الزمان(عج)
[ دو شنبه 27 دی 1395 ] [ 8:46 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

امام صادق با مخالفین (اهل سنت) چگونه برخورد می کردند؟
امام صادق و اهل بيت عليهم السلام، نگاهشان و سيره و برخوردشان با اهل سنت كاملاً برادرانه و صميمانه بوده است. وقتي يكي از اصحاب امام صادق (ع) از حضرت مي پرسد: ما شيعيان در معاشرت با اقوام و عشيرة خود و معاشرت با ساير طبقات مردم كه در سلك مذهب ما نيستند چه وظايفى داريم؟ آن حضرت پاسخ مي دهند: «به رهبران خود بنگريد كه مقتداى شما هستند و با مردم (منظور غير شيعيان) به همان گونه معاشرت كنيد كه رهبران شما معاشرت مى‏كنند؛ به خدا سوگند كه رهبران شما از بيماران مردم عيادت مى‏كنند، جنازه‏هايشان را تشييع مى‏كنند، در محضر قضاتشان حاضر مى‏شوند و شهادت مى‏دهند. امانت آنان را نگهدارى مى‏كنند و باز پس مى‏دهند.» (گزيدة كافى، ج‏1، ص348)
البته اين بدان معنا نيست كه از اعتقادات به حقمان كوتاه بياييم و دست برداريم بلكه بايد در عين پايبندي به اعتقادات خود، مبناي معاشرت را با آنان، بر محور مشتركات بگذاريم و از ورود به مجاري اختلاف برانگيز خودداري نماييم.

مقام معظم رهبري فرمودند: «يك ميليارد مسلمان در دنيا هستند كه درباره خدا و پيامبر(ص) و نماز و حج و كعبه و قرآن و بسياري از احكام ديني با هم يك عقيده دارند يك چند مورد اختلاف هم دارند اينها بيايند همان چند اختلاف را بگيرند با هم بجنگند تا آن كسي كه با اصل خدا و پيامبر(ص) و دين و همه چيز مخالف است كار خودش را انجام بدهد آيا اين عاقلانه است؟ اگر مسلمين دست در دست هم بگذارند و با هم صميمي باشند ولو عقايدشان مخالف با يكديگر باشد اما آلت دست دشمن نشوند دنياي اسلام سربلند خواهد شد»
جهت آگاهی بیشتر به کتاب «سیره امام صادق (ع) در برخورد با اهل سنت» نوشته سعید بابایی مراجعه شود.

[ دو شنبه 27 دی 1395 ] [ 8:41 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

دلم برای ورود هر عشقی غیر از عشق تو بن بست است ودیده ام جز برای فراق تو نمی بارد. بیا که هجر توآیه ان عذابی لشدید را تفسیر می نماید. آقا جان!بحق کوچه وچادر خاکی بیا،بیا که سید علی ماتنهاست وچاهی ندارد که غصه هایش را بااو در میان بگذارد. بیا ورأس سبز شاپرکهایی باش که در جستجوی قبر یاس سرگردان کوچه های هاشمیند.


موضوعات مرتبط: صاحب الزمان(عج)
[ چهار شنبه 22 دی 1395 ] [ 1:4 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

جمعه يعنى روح سبز انتظار***جمعه يعنى لحظه هاى بى قرار
جمعه يعنى لاله ها دلخون شوند***ازغم او بيدها مجنون شوند


موضوعات مرتبط: صاحب الزمان(عج)
[ جمعه 17 دی 1395 ] [ 19:41 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

در میان عموم مردم و به ویژه، حاجیان محترم این گونه شایع است که امام حسن عسکری (ع) به حج مشرف نشده اند و در همین راستا، برخی از حجاج به نیابت از ایشان حج را به جا می آورند، آیا صحیح است؟
در مسائل تاریخی، همان طور که برای اثبات یک موضوع نیاز به دلیل داریم، جهت نفی کامل و قطعی آن نیز نمی توانیم بدون مستندی معتبر، اظهار نظر کنیم؛ به عنوان نمونه، به صورت قطعی اظهار داریم که هیچ پیامبری در قاره آمریکا مبعوث نشده است و مستند چنین سخنی را تنها فقدان اثری از آنان در آیات و روایات اعلام کنیم. البته اگر آیه و یا روایتی وجود داشته باشد که به منتفی بودن موضوعی، تصریح داشته باشد، باید آن را پذیرفت.
در زمینه حج امام عسکری (ع) نیز باید گفت که ما تا کنون، به هیچ مستند معتبر تاریخی برخورد نکردیم که تصریح به عدم تشرف ایشان به حج داشته باشد، و فقدان گزارشی تاریخی در این مورد نیز نمی تواند دلیل مناسبی برای اثبات انجام نشدن اعمال حج توسط ایشان باشد و شاید چنین اعتقادی بدین دلیل رواج یافته است که بر اساس منابع تاریخی، یا محل تولد این امام بزرگوار در شهر سامرا بوده و یا ایشان در ابتدای کودکی، به همراه پدر بزرگوارشان به این شهر منتقل شده اند و با توجه به این که از طرفی، آن حضرت تا پایان عمرشان، به شدت تحت نظارت مأموران دستگاه خلافت عباسی بوده و از طرفی، هیچ گزارشی مبنی بر خروج ایشان از شهر سامرا مشاهده نشده، طبیعتا نباید امام یازدهم (ع) به حج مشرف شده باشند.

چنین استنباطی نمی تواند کاملا صحیح باشد؛ زیرا:
اولاً: ایشان با وجود این که در حصر شدید و تحت نظارت کامل بودند، اما در بیشتر اوقات به صورت رسمی به عنوان زندانی به شمار نیامده، بلکه تلاش می شد که در ظاهر، برخوردهای احترام آمیزی با ایشان انجام شده و حضور ایشان در مراسم های عمومی و دربار مشهود باشد. ایشان گاه از شهر خارج شده و سپس مراجعت می کردند و ... براین اساس، ممکن بود که به همراه کاروانی از حاجیان و تحت نظارت کامل مأموران حکومت، به حج مشرف شده باشند.
ثانیاً: روایت و گزارشی تاریخی وجود دارد که طی آن، شخصی در شهر مکه از ایشان روایتی را نقل کرده است شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا نقل نموده است.
و می دانیم که بر اساس مبانی فقهی، حضور این امام در شهر مکه نمی توانسته بدون انجام اعمال عمره انجام پذیرد. بنابراین، اگر این روایت را بپذیریم ایشان یقیناً اعمال عمره را انجام داده و به احتمال زیاد، واجب الهی حج نیز از ایشان فوت نشده است.
برای اطلاعات بیشتر، می توانید به کتاب حـج الانبیـاء و الأئمه که توسط معاونـت آموزش و تحقیقات بعثه مقام معظم رهبری تهیه و نشر مشعر آن را به چاپ رسانده، مراجعه فرمایید.


موضوعات مرتبط: عاشورایی
[ جمعه 17 دی 1395 ] [ 19:37 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

آمدی تا شب های بی ستاره را در ماه غرق کنی و دست های تنها مانده را بگیری و تا خدا بالا بکشی...

ولادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسکری برهمه دوستداران اهل بیت مبارک...

 


موضوعات مرتبط: عاشورایی
[ جمعه 17 دی 1395 ] [ 19:32 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکس نوشته
[ چهار شنبه 15 دی 1395 ] [ 17:27 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکسعکس نوشته
[ چهار شنبه 15 دی 1395 ] [ 17:25 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکس نوشته
[ چهار شنبه 15 دی 1395 ] [ 17:24 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکس نوشتهشهدا
[ چهار شنبه 15 دی 1395 ] [ 17:23 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکسعکس نوشته
[ چهار شنبه 15 دی 1395 ] [ 17:21 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

خاطره ای از پاکبازان بی ادعا...

آخر شب بود. نشسته بود لب حوض داشت وضو می گرفت. مادر بهش گفت: پسرم، تو که همیشه نمازت رو اول وقت می خوندی، چی شد که ...؟! البته ناراحت نباش، حتما کار داشتی که تا حالا نمازت عقب افتاده. محمدرضا لبخندی زد و بعد از اینکه مسح پاشو کشید، گفت: «الهی قربونت برم مادر! نمازم رو سر وقت، مسجد خوندم. دارم تجدید وضو می کنم تا با وضو بخوابم؛ شنیدم هر کس قبل از خواب وضو بگیره و با وضو بخوابه، ملائکه تا صبح براش عبادت می نویسن.»  نوجوانی شهید محمدرضا میدان دار
منبع : کتاب دوران طلایی به نقل از مجموعه همکلاسی آسمانی


موضوعات مرتبط: شهداخاطره شهدا
[ چهار شنبه 15 دی 1395 ] [ 17:19 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

کلام شهدا... 

استعمار فرهنگي و فرهنگ زدايي از طريق تقليد تشبه رقابت مصرف‌هاي مصنوعي و سمبليك و جلب توجه است و اينجاست كه به سخن عميق محمد(ص) كه من يتشبه يقوم فهو منه كه از كلمه شبيه استفاده شده (پي مي‌بريم) اگر زندگيمان مثل اروپايي‌ها شد اگر وضع لباسهامان مثل مدلهاي ارائه داده شده زن روز و بوردا و خانم... شد خود نيز از نظر خصوصيات انساني و درك و انتخاب راه به سوي او شدن ميل كرده‌ايم .
يكنواختي و قالبي شدن انسانها در جوامع گوناگون و مخصوصاً در ملت‌ ما كه مرتباً بوسيله برنامه‌هاي فرهنگي‌مان در سطح وسيعي از طرف مسئولان امر پياده مي‌شود همه در قالبهاي ماشينيسم بخاطر بالابردن مصرف جهاني مخصوصاً جهان سوم كه دنياي صنعتي به ما تحميل مي‌كند. غارت اصالتها، منابع معنوي و از بين رفتن خصوصيات زندگي شرقي و يا اسلامي كه عبارت از مصرف هرچه كمتر و توليد هرچه بيشتر بوسيله عوامل آموزشي دگرگون مي‌شود. چرا كه اروپاي صنعتي مي‌بايست براي توليدات اضافي خود مصرف كننده پيدا كند و چه كند كه بتواند كالاي مصرفي بدهد و مواد توليدي بگيرد و منت بگذارد و خود را هم بالاترو متمدن قلمداد كند
شهيد حسين علم الهدي


موضوعات مرتبط: وصیت نامه شهدا
[ چهار شنبه 15 دی 1395 ] [ 17:15 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

آیا کریسمس را واقعا به خاطر تولد حضرت عیسی(ع)جشن میگیرند؟؟؟

آیا تحریف زمان تولد عیسی مسیح واقعیت دارد؟؟؟

مسیحیت یا خورشید پرستی!!!!!!

 
در دوران باستان مردم سرزمین های مختلف فرا رسیدن نیمه زمستان را با آتش افروزی و آیین‌های قربانی و مراسم سنتی جشن می‌گرفتند پس از اين شب است که شب ها به تدریج کوتاه و روزها طولاني مي‌شدند . رومیان این روزها را جشن "ساتورنالیا" می‌نامیدند و آن را در ماه دسامبر به مدت چند هفته با شادمانی و قمار بازی و قبایل ژرمن شمال اروپا نیز آن را با عیش و نوش و مراسم مذهبی جشن می‌گرفتند. جامعه مسیحیت اولیه میان تاریخ واقعی میلاد عیسی مسیح و مراسم مذهبی بزرگداشت این واقعه تفاوت قائل بود. طي دو قرن نخست پیدایش مسیحیت تعيين تاریخ زادروز شهدای مسیحی و به ويژه عیسی مسيح با مخالفتهای بسیاری در بین پیروان این آیین روبرو شد به گونه اي بسیاری از پدران کلیسا برگزاري مراسم تولد افراد را سنتي برگرفته از پاگانیسم (آیینهای چندخدایی) مي دانستند و از دیدگاه کلیسا نيز روز شهادت قدیسان و شهدا بايد به عنوان روز واقعی به دنیا آمدن آنان گرامی داشته شود به همين دليل منشا دقیق انتخاب روز ۲۵ ماه دسامبر به عنوان میلاد عیسی مسیح در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و مورخان در اين باره که مسیحیان از چه زمانی برپايي مراسم ميلاد مسيح را آغاز کردند اطلاعات دقيقي ندارند. اناجیل چهارگانه نيز با وجود شرح دقيقي که از تولد تولد عیسی مسيح ارائه داده اند اما هیچ تاریخی ذکر نمي کنند و روز ۲۵ دسامبربرای نخستین بار در سال ۲۲۱ پس از میلاد در نوشته‌های سکستوس ژولیوس افریکانوس اولین تاریخنگار مسیحی به عنوان روز تولد مسیح ذکر شده و بعدها سراسر جهان عالم مسیحیت آن را پذيرفت.
اغلب پژوهشگران معتقدند که روز 25 دسامبر در امپراتوری روم به عنوان جشن روز تولد خورشید شکست ناپذیر در انقلاب زمستانی که به عنوان نماد نوزایی خورشید، به دور افکندن زمستان و ندای تولد دوباره بهار و تابستان برگزار مي شد رایج بود کریسمس صورت «مسیحی شده» این جشن است. روميان پیش از پذیرفتن آیین مسیحیت به عنوان دین رسمی روم در قرن رومیان هر سال در روز ۱۷ دسامبر در جشنی به نام ساتورنالیا (saturn)به سیاره زحل ایزد باستانی زراعت، احترام می‌نهادند. این جشن تا هفت روز ادامه داشت و انقلاب زمستانی را که طبق تقويم یولیانی باستان حدوداً در ۲۵ دسامبر واقع می‌شد شامل می‌گردید. هنگام عید ساتورنالیا رومی‌ها جشن و سرور برپا مي کردند و کسب و کار و منازعات را به تعويق مي انداختند و به يکديگر هدیه داده وبرده‌ها را موقتا آزاد مي‌کردند. همچنین با گسترش آیین رازآمیز میترائیسم در روم که بر پایه پرستش ایزد باستان ایران زمین يعني میترا بود بسیاری از رومیان اين رويداد را با برگزاري مراسمی به منظور بزرگداشت زادروز میترا در ۲۵ دسامبر جشن می‌گرفتند که این جشنها و آيين ها تا اول ژانویه يعني روز نخستین سال جدید رومي ادامه مي يافت.
برخي از پژوهشگران معتقدندکلیسای کاتولیک روم روز ۲۵ دسامبر را به عنوان زادروز مسیح انتخاب کرد تا به مراسم پاگانیسم که در آن زمان رايج بود معنا و مفهوم مسیحی بخشد. به عنوان مثال کلیساي کاتوليک روم جشن زادروز میترا خدای نور و روشنایی را با جشن بزرگداشت زادروز عیسی که عهد جدید او را نور و روشنی جهان می‌نامد جایگزین نمود و به امید اينکه پیروان آیین میترا را به آیین مسیحیت وارد کند به آنها اجازه داد تا به عنوان بزرگداشت زادروز مسیح به برگزاری جشن و سرور خود در تاریخ معین شده پیشین ادامه دهند.

[ یک شنبه 5 دی 1395 ] [ 1:14 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

یاد شهدا:


موضوعات مرتبط: شهدا
[ شنبه 4 دی 1395 ] [ 20:46 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

امشب(4/10/1395)،31امین سالگرد عملیات کربلای 4

یاد و خاطره ی غواصان دریادل بخیر...

شب کربلای۴-مقابل مسجدحامع خرمشهر

عملیات کربلای 4 که با عدم الفتح مواجه شد همه را دمق کرد ...واقعا حق ما بود که خدا توی کاسه ما بگذاره...چون توکل فرمانده ها کم شده بود...فرمانده ها وقت توجیه عملیات برای نیروهاشون میگفتند.میریم...میزنیم...میگیریم...وتهش اگرفرصتی بود یک انشاءالله میگفتند...شاید جالبه بدونید.ما بچه های تخریب که خداییش هم سرشار از معنویت بودیم.برای اینکه بعد از عملیات بیرون شهر ابوالخصیب همدیگر رو پیدا کنیم آنقدر با تکبر روی نقشه هوایی محل قرار رو به هم نشون میدادیم که در عملیات های قبل سابقه نداشت.حتی گردانهایی که قرار بود در مناطقی عملیات کنند که مردم هم زندگی میکردند به شوخی  از گرفتن غلام و کنیز حرف میزدند.من در عملیات کربلای 4 مامور شدم به گردان حضرت قاسم(ع) لشگر10 که قرار بود در نخلستانهای جزیره ام الرصاص به سمت ابو الخصیب عملیات کنه.کار ما در عملیات خیلی زیاد بود قرار بود بچه های تخریب جلوی گروهانها ، نخل ها رو با انفجار کمربندهایی که بدورش میبستند قطع کنند به نحوی که به صورت پل روی آبراهها سقوط کند و تردد نیروها به تندی صورت بگیرد و ما هم برای دقت در این ماموریت خیلی در آموزشها تلاش کرده بودیم.شب عملیات هم در هلال احمر خرمشهر مستقر بودیم که صدای تیر اندازی های پی در پی و آتش توپحانه و پدافندها نوید شروع عملیات رو میداد.من داخل کیسه خواب خوابیده بودم و از ترس اینکه موش داخل کیسه خوابم نشه زیپ کیسه خواب رو تا زیر حلقم کشیده بودم وتازه چشمم گرم شده بود که با صدای انفجار مهیبی از خواب پریدم وبا کیسه خواب از جا بلند شدم.سرو صدای شیرجه هواپیما میومد و علی الظاهر بمب هواپیما مقابل داروخانه خیابونی که از مسجد جامع به سمت لب شط میرفت وسط بلوار به زمین خورده بود و به اندازه یک ماشین وانت گود کرده بود.

من از داخل هلال احمر بیرون اومدم و دیدم بچه هایی هم که تو مسجد جامع خرمشهر مشغول استراحت بودند هم مقابل مسجد جمع شده بودند.هرچی فرمانده ها فریاد میزدند داخل ساختمونها برید کسی گوشش بدهکار نبود.دیگه از نگرانی کسی خوابش نمیبرد همه تجهیزات و حمایل ها رو بسته بودند و آماده دستور بودند که حرکت کنند.از بیرون خبر میومد که غواصها داخل  آب توسط تیربارهای سنگین دشمن قلع و قم شده اند.من چون سابقه گذشتن از آب اروند رو در سال گذشته و در عملیات والفجر8 داشتم و مجسم میکردم که غواص هنوز از نهر" عرایض "بیرون نرفته زیر آتیش قرار بگیره چه اتفاقی میفته.!!!!

بچه ها نگران بودند وخودشون رو با ذکر خدا آروم میکردند و بعضی ها هم مشغول خواندن نماز شب شدند و از گوشه ای هم صدای زمزمه مداح گردان حضرت قاسم (ع) میومد که میخوند...شبهای دراز بی عبادت چکنم ...طبعم به گناه کرده عادت چکنم ...گویند کریم ما گنه میبخشد..او می بخشد من از خجالت چکنم...شهید محسن صباغزاده کنار من بود او هم داشت نماز شب میخوند و هم به مناجات گوش میداد..تو دلم گفتم این بچه، پاشو تو خط بگذاریم پریده!!!!....ریا نشه من هم برای اینکه حفظ ظاهر کنم وارد جرگه نمازشب خون هاشدم ..شاید هنوز به نماز وتر نرسیده بودیم که یکی صدا زد برادرها راه بیفتید برای رضای خدا نماز شب تعطیل شد. از جا بلند شدیم به امید اینکه میریم برای عملیات ...خودم رو به حاج عباس قهرودی فرمانده گردان حضرت قاسم(ع)  رسوندم تا برای عملیات کارها رو با ایشون چک کنم .که حاجی گفت دستور رسیده که تا هوا روشن نشده نیروها از خرمشهر خارج بشن .شهید صفر خاجوی فرمانده یکی از گروهانها بود .شروع کرد سر وصدا کردن . و نیروهاش رو زود تر از بقیه گروهانها به خط کرد . گردان به ستون یک از کوچه های اطراف مسجد جامع خرمشهر به سمت جاده اصلی اهواز خرمشهر حرکت داده شد و مقابل پمپ بنزین ورودی خرمشهر سوار بر تریلی به اهواز منتقل شدند..  گردانهای لشگر سیدالشهداء(ع) اومدند اردوگاه کوثر در جاده سوسنگرد ،وبچه های تخریب واطلاعات عملیات هم رفتند زیر پل هفتی هشتی مستقر شدند.و خدا رو شکر که یگانها نیروها رو از خرمشهر واطراف اون تخلیه کردند..

صبح روز 4 دیماه سال 65 داخل خرمشهر جهنمی از آتش بود.از زمین هوا گلوله میریخت.در اطراف مسجد جامع خرمشهر جایی نبود که گلوله زمین نخورد.

وقتی عقب اومدیم تا برای عملیات بعد آماده شویم. همه به هم میگفتند خدا ما رو تنبیه کرد؟؟؟!!! چون خیلی مغرور شده بودیم .یادمون رفته بود که خدا همه کاره است نه ماها. خدا حال ما رو کربلای 4 گرفت که کربلای 5 به ما حال بده!!!!

راوی: جعفر طهماسبی

لینک خبرگزاری فارس(عدم الفتحی که نتیجه غروربود)http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911006000530

 


موضوعات مرتبط: شهدا
[ شنبه 4 دی 1395 ] [ 20:34 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

مصلح است و مصلحت را داند او

به خدا گير ندهيم براي مستجاب نشدن دعاي دلخواه خود و يا تأخير در استجابت.
دزدی در کمین مارگیری قرار گرفت و یکی از مارهای او را دزدید و با خود برد. مار گیر از گزند نیش آن مار رهایی یافت، ولی همان مار به بدن دزد نیش زد و او را کشت! از قضا گذر مارگیر به آنجا که جسد دزد قرار داشت، افتاد و او را شناخت و فهمید که گزش مار او را کشته است. او خدا را شکر کرد که عدو، سبب خیر شده است. مارگیر پس از ناپدید شدن مارش، مکرر دعا می کرد و از خدا می خواست که مارش پیدا شود. ولی بعد از آن جریان، میگفت: خدایا شکر تو را به جا می آورم که دعایم را مستجاب نکردی! بنابر این گاهی خداوند از روی کرمش، دعاها را مستجاب نمی کند، زیرا استجاب دعا به زیان دعا کننده است. عَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَ عَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ؛ چه بسا چیزی را ناپسند می شمارید در حالی که برایتان خیر و خوبی است و چه بسا چیزی را دوست می دارید در حالی که برایتان زیان آور است. بنابراین چه بهتر که انسان در امور خود به خدا توکل کند و کارهایش را به او بسپارد.
شکر حق را کان دعا مردود شد
من زیان پنداشتم، آن سود شد
بس دعاها کان زیان است و هلاک
وزکرم می نشنود یزدان پاک
مصلح است و مصلحت را داند او
کان دعا را باز می گرداند او


موضوعات مرتبط: خدا...
[ جمعه 3 دی 1395 ] [ 15:38 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]

هر روز دلم به جمعه وصل خوش است و اما
هر جمعه که می آید و می رود دلم میگیرد....


موضوعات مرتبط: صاحب الزمان(عج)
[ جمعه 3 دی 1395 ] [ 15:34 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وب سایت عاشقان مهدی(عج) خوش آمدید... آرزومونه که بشیم کشته ی راه تو/ آبرومونه که بشیم مثل عباس تو/ ولایت مداران عاشورایی....به پایت....برایت....هستم فدایی...
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ولایتمداران عاشورایی و آدرس http://www.vlaytmdaran.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

تبادل لینک فقط با همسنگران و هم پیمانان که راه به سوی خدا دارند صورت میگیرد.






لینک های مفید
لینک های مفید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 154
بازدید کل : 8734
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

حدیث موضوعی وصیت شهدا

ساعت فلش مذهبی مهدویت امام زمان (عج) آیه قرآن تاریخ روز
زیارت عاشورا
دعای فرج
دعای عظم البلا آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج) ذکر روزهای هفته مهدویت امام زمان (عج)