ولایتمداران عاشورایی

ولایتمداران عاشورایی
ولایتمداری با شعور عاشورایی راهی به سوی خدا...

پاسخ به یک شبهه:

ذبیح الله  

ذبیح چه کسی بود؟ اسماعیل یا اسحاق؟
رسول مکرم اسلام  از نسل حضرت اسماعیل هستند و همین مساله ظاهرا برای یهودیان انگیزه ای ساخته، تا با توانمندی های خود در زمینه تحریف، اسحاق را به عنوان ذبیح معرفی کنند و این مساله را از افتخارات رسول اکرم  حذف کنند. و به تبع این غرض یهودیان، روایاتی از سوی یهودیان تازه مسلمان شده جعل شد (اسرائیلیات) و در بین مسلمانان مطرح شد که در نتیجه آن بعضی از مسلمانان نیز معتقد هستند، ذبیح اسحاق بوده است.(1) عبد اللّه عبّاس نیز می گوید یهویان دروغ گفتند که ذبیح اسحاق بوده، ذبیح اسماعیل بوده است.(2) روایات شیعه در معرفی حضرت اسماعیل به عنوان ذبیح بسیار است.
در قرآن نیز مساله به صراحت بیان نشده است. اما آنچه با ظواهر آیات مختلف قرآن هماهنگ است این است كه ذبیح اسماعیل بوده است، زیرا: در یك جا مى‏ خوانیم: «وَ بَشَّرْناهُ بِإِسْحاقَ نَبِیًّا مِنَ الصَّالِحِینَ[صافات/۱۱۲] ما او را بشارت به اسحاق دادیم كه پیامبرى بود از صالحان» این تعبیر به خوبى نشان مى ‏دهد كه خداوند بشارت به تولد اسحاق را بعد از این ماجرا و به خاطر فداكاریهاى ابراهیم به او داد، بنا بر این ماجراى ذبح مربوط به او نبود. به علاوه هنگامى كه خداوند نبوت كسى را بشارت مى‏دهد، مفهومش این است كه زنده مى‏ماند، و این با مساله ذبح در كودكى سازگار نیست. ثانیا: در آیه ۷۱ سوره هود مى ‏خوانیم«فَبَشَّرْناها بِإِسْحاقَ وَ مِنْ وَراءِ إِسْحاقَ یَعْقُوبَ: او را به تولد اسحاق بشارت دادیم و نیز به تولد یعقوب بعد از اسحاق» این آیه نشان مى ‏دهد كه ابراهیم مطمئن بود اسحاق مى ‏ماند و فرزندى همچون یعقوب از او به وجود مى‏ آید، بنا بر این نوبتى براى ذبح باقى نخواهد ماند.(3)
(1). بعضی از اهل تسنن معتقدند که ذبیح اسحاق بوده : تفسیر نمونه، ج‏۱۹، ص۱۱.
(2). رک:روض الجنان، ج‏۱۶، ص ۲۱۱.
(3). تفسیر نمونه، ج‏۱۹، ص ۱۱۹.
یهودیان صهیونیست باهمین تفکر و با تغییر ذبیح مجبور شده اند همه ی تورات را تغییر داده و دست به تحریف این کتاب آسمانی بزنند.و همین هم باعث شده که دست به جنایات بزرگی علیه مردم دنیا میزنند...برای اطلاعات بیشتر درباره این مطلب دعوت میکنم سخنرانی های استاد رائفی پور راجب این موضوع را گوش کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 22 شهريور 1395 ] [ 9:18 ] [ هیئت مدیره ولایتمداران عاشورایی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وب سایت عاشقان مهدی(عج) خوش آمدید... آرزومونه که بشیم کشته ی راه تو/ آبرومونه که بشیم مثل عباس تو/ ولایت مداران عاشورایی....به پایت....برایت....هستم فدایی...
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ولایتمداران عاشورایی و آدرس http://www.vlaytmdaran.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

تبادل لینک فقط با همسنگران و هم پیمانان که راه به سوی خدا دارند صورت میگیرد.






لینک های مفید
لینک های مفید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 64
بازدید کل : 8790
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

حدیث موضوعی وصیت شهدا

ساعت فلش مذهبی مهدویت امام زمان (عج) آیه قرآن تاریخ روز
زیارت عاشورا
دعای فرج
دعای عظم البلا آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج) ذکر روزهای هفته مهدویت امام زمان (عج)